sobota, 29 grudnia 2018

Post scriptum:)

Witajcie:)

24.12.2018
Rano (dobre sobie - rano! Hi,hi była 9.50, bo dzień wcześniej poszłam spać dopiero o 3.00 (sic!) bo pichciłam) dzwonek do drzwi. Zakładam w popłochu okulary i w piżamie zbiegam na dół. Sądząc, że to listonosz boję się, że zadzwoni drugi raz i obudzi śpiącego po nocnej zmianie MęŻa. Otwieram drzwi i stoję jak zaklęta, bo przede mną stoi pani, którą mijam bardzo często na naszej ulicy. Ona z pieskiem a ja albo z Maluchami albo na rowerze jadąc do/z pracy. Praktycznie się nie znamy, ale pozdrawiamy się zawsze bardzo serdecznie. Gdy widzi mnie samą to pyta co u dzieci. I teraz stoi w progu mojego domu z czekoladkami i ciasteczkami dla Maluchów...
Wzruszenie i mega niespodziankowa radość odbiera mi na chwilę mowę. Dziękuję jej bardzo serdecznie ale sama poza słowami nie bardzo wiem co mogę jej ofiarować. W sekundzie przypominam sobie, że w torebce mam ostatnią wypisaną kartkę. Proszę by poczekała chwilę (bo nie chciała wchodzić i zawracać nam głowy) i podaję jej kartę. Pani się też ucieszyła. A ja w tej samej sekundzie gdy ona już ma kartkę w ręce uświadamiam sobie... że przecież wypisałam ją po polsku;))) Mówię to na głos a ona z rozbawieniem, że nic nie szkodzi, bo ona na pewno to przeczyta;)))

25.12.2018


Na Pierwszy dzień świętowania byliśmy umówieni ze znajomymi. Po kościele wpadłam na genialny pomysł zaproszenia jeszcze jednej rodzinki by wspólnie pokolędować:) Już od kilku lat miałam to gdzieś z tyłu głowy wspominając jeden taki przemiły wieczór gdy Mamelek miał raptem trzy miesiące. No i w moim rodzinnym domu też zawsze była tradycja śpiewania kolęd.

Sześcioro dorosłych, dwie gitary plus piątka dzieci - było baaardzo miło. A najbardziej mi się podobała w naszym wykonaniu "Gore Gwiazda Jezusowi" - góralska kolęda.

***
A teraz bez chronologii;)

Maluchy u Świętego Mikołaja:)


Kartki, które otrzymaliśmy:) Na jednym oknie.


Na drugim:)


Ręcznie robiona od Ani z bloga Wojciacho TU z cudnym haftem!!! Dziękuję pięknie jeszcze raz:)))


Ostatnie, które dostaliśmy z sercem ale już nie zmieściły się na trzech sznurach. Za wszystkie bardzo dziękujemy!!!


***
Jest jeden taki dom w naszym W. gdzie od 15 lat w grudniu rozpoczyna się świąteczny festiwal świateł;)) Przy okazji zbierają pieniądze na szczytny cel (co roku inny).
My o tym fakcie dowiedzieliśmy się dopiero w tym roku;)))


Część z tych dekoracji jest ruchoma. Zdjęcia nie oddają w pełni tego klimatu!
Dom nie jest niczym ogrodzony a wręcz zachęca świątecznymi alejkami by podejść i zrobić tam fotki. Cudo!



A to już dom bliżej nas. Tu już fotki robiłam przez bramę;)


***
To tyle u nas. A jak Wam minął ten świąteczny czas?
Miłego! Pa:)

29 komentarzy:

  1. Nam miną bardzo spokojnie, tak spokojnie, że po przeczytaniu twojego pytania chwilę musiałam się zastanowić nad Świętami, które przecież dopiero co były. Ale dobrze, niech one co roku takie spokojne będą :). Zachwyciły mnie twoje talerzyki czerwone na stole. Miła niespodzianka od sąsiadki ale taka nagła i niespodziewana...dobrze, że miałaś kartkę świąteczną.
    Samych dobrych rzeczy w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ta pani nawet nie jest moją sąsiadką;) i stąd jeszcze większe zaskoczenie. Widziała nas kiedyś jak wchodzimy do domu i po prostu zapamiętała:)

      Te talerze świąteczne (małe i duże oraz miseczki) kupiłam chyba z trzy lata temu. Pamiętam, że spotkałam wówczas w sklepie Renię z bloga Tajemnicza kawiarenka i ona mnie zawiozła z tym wszystkim do domu;)))

      Wszystkiego dobrego i dla Ciebie:)

      Usuń
  2. O ja, ale piękna historia z tą Panią. Skradła cały post, tak mnie wzruszyła!! Niesamowite, że są jeszcze tacy ludzie i ta magia świąt! Kurka niby mały, drobny gest a taka jego moc! Super Gosiu! Piękne zdjęcia, aż miło popatrzeć... tak ciepło i przytulnie zrobiło się! Świetny pomysł z kartkami :) Gosiu wszystkiego dobrego na Nowy Rok!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkiego dobrego i dla Was:)

      Z takich drobnych gestów składa się radość życia:) Pod tym względem Anglicy są bardziej serdeczni - przynajmniej w takich drobiazgach dnia codziennego. My Polacy owszem - serce na dłoni, ale najczęściej do bliskich nam osób. A tu codzienny uśmiech, przepuszczenie w kolejce do kasy czy powiedzenie przepraszam jest bardziej oczywiste;)

      Usuń
  3. Przypadkiem trafiłam na twojego bloga ale cieszę się z tego przypadku! Fantastycznie rozpoczęły CI się świętą z Panią mijanką :) Fantastyczny pomysł z kartkami na sznureczku, wykorzystam w następnym roku! Pozdrawiam gorąco w Nowym Roku Cudowności i Radości w Zdrowiu i Radości! Small Megi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w Mamelkowie:) Rozgość się i zapraszam na herbatkę;)
      U nas takie wiszące kartki są co roku, bo najwięcej ich dostajemy ze szkoły i nie było by nigdzie indziej na nie miejsca;))
      Dobrego 2019 roku i dla Ciebie:)

      Usuń
  4. Takie historie są najsympatyczniejszym podsumowaniem świątecznego czasu. :) Pozdrawiam serdecznie życząc Ci Szczęśliwego Nowego Roku. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) też mi się zrobiło cieplutko na sercu:)
      Wszystkiego dobrego i dla Ciebie:)

      Usuń
  5. Takie gesty chwytają za serce :) Świetna galeria kartek! Nakrycie stołu podoba mi się szalenie, u mnie też by takie pasowało.
    Cieszę się, że kartka ode mnie się spodobała :) Wspaniałego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Kartka od Ciebie niezmiennie zachwyca gdy na nią patrzę (a stoi na kominku:)
      Wszystkiego dobrego i dla Ciebie w 2019 roku:)

      Usuń
  6. Pięknie u Was!
    Wszystkiego co najlepsze w Nowym 2019 Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Wszystkiego dobrego na ten 2019 rok:)
      Uściski:)

      Usuń
  7. Święta są same w sobie wruszające, ale jeśli zdażają sie takie miłe sytuacje, to już w ogóle magia :-)
    Udanego Nowego Roku !

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie u Ciebie Gosieńko i jak zwykle nieco zabawnie i interesująco. Twoje postrzeganie ludzi i świata o wielkiej wrażliwości świadczą i umiejętności zdystansowania się do bieżących wydarzeń. Lubię do Ciebie zaglądać i cieszę się,że należysz do kręgu moich wirtualnych znajomych. Pozdrowienia i uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) miło mi czytać takie rzeczy:) Wrażliwiec ze mnie ale i chwilami cholera wychodzi;)) Ot, tak dla równowagi wewnętrznej;)))
      Też się cieszę, że się odnalazłyśmy w tym wirtualnym świecie:)
      Uściski niemalże już noworoczne:))

      Usuń
  9. Pięknie świątecznie w Mamelkowie :)
    A i dzięki Tobie sąsiadka liźnie trochę języka polskiego :)
    Wszystkiego dobrego dla całego Mamelkowa w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękujemy:)
      Może spróbuje to sobie przetłumaczyć w translatorze;)
      Ps. Uściski noworoczne:)
      Wszystkiego dobrego i dla Ciebie:)

      Usuń
  10. Śliczna historia,udanego 2019 roku❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Dla Ciebie też wszystkiego dobrego w tym nowym 2019 roku:)

      Usuń
  11. Miło ze strony tej pani, że tak do Was zawitała. Aż się milej człowiekowi na sercu robi dzięki takim drobnym gestom. Kartka w języku polskim - szczególik :)
    Niedaleko nas też jest taki ,,mikołajowy'' dom :)

    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani mnie zachwyciła swoim gestem:)
      Wszystkiego dobrego na ten 2019 i dla Was:)))

      Usuń
  12. piękny gest, a takie niby drobiazgi cieszą najbardziej i budują wiarę, że są jeszcze dobre i bezinteresowne osoby:) świat nabiera piękniejszych kolorów!ni i oczywiście wspaniały świąteczny klimat, a Wam życzę wszystkiego co najlepsze w nowym już roku:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)a ja takie gesty przechowuję w sercu i pamięci by się nimi cieszyć dłużej:)
      Wszystkiego dobrego i dla Ciebie:)
      Uściski:)

      Usuń
  13. Ale dostaliscie duuuzo kartek! U mnie w tym roku bieda, bo tylko 5. :D Sama co roku wysylam co najmniej 20 i chyba przestane, bo jakos nikt sie nie rewanzuje. ;)

    U nas tez znajdzie sie sporo takich rozswietlonych domow, ale ze zazwyczaj mijam je autem, nie mam za bardzo jak zatrzymac sie zeby pstryknac fotki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) te kartki, to głównie od dzieci ze szkoły:)
      Ps. My specjalnie pojechaliśmy do tego oświetlonego domku, bo to daleko od nas;)

      Usuń