poniedziałek, 12 marca 2018

Costume for kids DIY/ przebranie dla dziecka DIY

Witajcie:)
Dziś mam dla Was propozycje kostiumów dla dzieci do zrobienia w domu:) Jeśli macie pod ręką jakieś dzieci/wnuki to nieraz spotykacie się z sytuacją, że muszą one się za coś przebrać. Szkolne bale, tematyczne urodziny czy inne potrzeby własne to doskonałe pole do popisu dla naszej fantatzji!

Jak co roku w szkole u moich Maluchów obchodzony był Międzynarodowy Tydzień Książki, który kończył się "przebierankami".

Wiedziałam, że z Mamelkiem nie będzie tak prosto, bo synuś ma własne zdanie. Ale w końcu wybrał sobie strój ulubionego bohatera SUPER MARIO :)


Co potrzebujemy by zrobić SUPER MARIO:

  • czerwoną bluzkę na długi rękaw
  • niebieskie ogrodniczki
  • czerwoną czapkę z daszkiem
  • sztuczne wąsy do przyklejenia
  • filc (biały, czerwony i żółty)
  • klej na gorąco
  • nożyczki
Wycinamy z żółtego filcu dwa kółeczka i naklejamy je klejem na gorąco przy szelkach spodni. Czapka docelowo była z motywem psiego patrolu, więc zakleiłam czerwonym filcem pieski. Następnie przykleiłam na środku białe filcowe kółko a na to czerwoną literkę "M". 

***
Wiosenna wróżka/ Spring Fairy (I miejsce w klasie)




Co potrzebujemy by zrobić Wiosenną Wróżkę:
  • strój bazę (u nas - wiosenny podkoszulek i spódniczka; może też być sukienka)
  • wianek z kwiatkami 
  • sztuczne ptaszki
  • gniazdko
  • sztuczne kwiatki
  • wydrukowane z internetu motyle i kwiaty
  • zielona fizelina
  • 3 liście (moje to pozostałości po dziecięcej karuzelce dla niemowląt;) mogą być też wycięte z filcu
  • pisaki/kredki (polecam BAMBINO)
  • klej na gorąco
Na wianku umieszczamy gniazdko z fizeliny i ptaszka. Na górze stroju przyklejamy motylki, gniazdko i ptaszka - z przodu. Na dole stroju przyklejamy klejem na gorąco pomalowane kwiaty i kolorowe motyle. Po bokach i z tyłu przyszywamy liście. Można oczywiście jako bazę użyć zielonych ubrań, ale ja posiłkowałam się tym, co znalazłam w szafie:)

***
A na koniec dwa stroje wykonane w niecałą godzinę. Na specjalne zamówienie moich dzieci:)

PIES


Co potrzebujemy by zrobić ekspresowy kostium PSA:
  • dziecięcy kocyk (może być kawałek materiału typu polar)
  • sztuczne futerko najlepiej brązowe (u nas jasny i ciemny brąz)
  • czarna skarpetka
  • biała tekturka
  • gumka tekstylna
  • klej na gorąco
  • igła z nitką
Na środku koca/materiału wycinamy otwór na głowę. Resztę materiału zakładamy dookoła pasa i ciut przyszywamy. Wypychamy skarpetkę i przyszywamy z tyłu jako ogon. Przyklejamy na piersiach futerko. Na tekturce malujemy maskę-pysk. Przyczepiamy do niej gumkę. Z tekturki robimy także obrożę.

***
KOT


Co potrzebujemy by zrobić ekspresowy kostium KOTA:
  • białe/czarne getry
  • białą/czarną bluzkę
  • czapkę kota (H&M)
  • sztuczne futerko
  • klej na gorąco
  • brązowa kredka do oczu, różowa pomadka (farby do malowania twarzy) 
  • ogon/skarpetka
Przyklejamy futerko. Przyczepiamy z tyłu ogon. Zakładamy czapkę;) może być opaska z uszami bądź maska tak jak w przypadku PSA. Malujemy na buzi wąsy i pyszczek kota:))

***
Jak widać stopnie trudności i czasochłonności przy tych kostiumach są różne. Każdy może samodzielnie wykonać taki strój dla swojego dziecka w domu:) Wystarczą chęci. Większość rzeczy znalezione w naszych szafach, więc nie narażaliśmy się na dodatkowe koszta. Na dodatek nikt inny takich nie będzie miał. A radość dzieci BEZCENNA.

Miłej zabawy:))

ps. Co sądzicie o takich strojach? Robicie sami czy wolicie gotowe przebrania?






18 komentarzy:

  1. Gośka, Kobieto! Otwórz punkt usługowy, a klientów będziesz miała, że hej! jestem pod wrażeniem pomysłowości. Kota ściągnę dla Helenki, bo wiem, że jak pokażę to nie odpuści.A tak na marginesie, to bardzo czekałam na Mamelki i widzę jak się zmieniły i urosły.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Maluchy rosną intensywnie. Niedługo trzeba zacząć mówić młodzież;)
      Buziaki:)

      Usuń
  2. No pięknie i w niedługim czasie! ja też, gdy nasze dzieci były w wieku przedszkolnym i szkolnym sama przygotowywałam im stroje. Pszczółka Maja, księżniczka, kotek, królewicz...to tylko kilka z wielu, bo dzieci również brały udział w wielu przedstawieniach i na tę okolicznośc też trzeba było we własnym zakresie przygotowywać stroje i przebrania. Pozdrawiam wiosennie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Moja Mama też dla mnie robiła stroje. A Babcia robiła dla swoich dzieci:) Taka tradycja:)
      U nas też dziś wiosna!
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  3. wiosenna wróżka skradła moje serce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne przebieranki. Wróżka przeurocza, mogłaby zaśpiewać "Cała jestem a motylach". Widać, ze rodzinna tradycja przebierania nie gaśnie, u mnie też tak było.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Dla Maluchów to dużo frajdy. Dla mnie też;)

      Usuń
  5. Masz zdecydowanie talent do takich kreacji. Wszystkie wyglądają nieszablonowo, a to przecież wpływa na samopoczucie dzieci. Są wyjątkowe:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Mam nadzieję, że będą to miło wspominały:)

      Usuń
  6. Wow! Super przebrania!

    Moja mama szyla mi oraz siostrze przebrania do przedszkola, ale ja zupelnie nie mam do tego drygu. ;) Zazwyczaj kupuje gotowe przebrania. Na szczescie nie zdarzylo sie jeszcze, ze musialabym cos skombinowac w jeden dzien, bo bylabym w kropce... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      My też mamy gotowce, ale głównie do domowych przebieranek;)

      Usuń
  7. Urocze te Twoje maluchy :)
    Fajnie wyszły Ci te stroje :) Gniazdo mnie zauroczyło :)
    Ja w tamtym roku swoim robiłam przebrania, w tym poszłam na łatwiznę :P mały brak czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      U nas się udało i czasowo i zdrowotnie. Wystarczyłoby tydzień różnicy i byłaby lipa:(

      Usuń
  8. W takiej wróżkowej spódniczce to sama bym mogła wyskoczyć, w pracy by mi nawet pasowałą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) chciałabym zobaczyć Ciebie w roli wiosny;)))

      Usuń