wtorek, 11 sierpnia 2020

Namiotowo w Konrwalii:)

Witajcie:)

Sytuacja jaka jest, każdy widzi. Kolejny raz w tym roku, w trosce o naszych Rodziców zrezygnowaliśmy z wyjazdu do PL...

W zamian za to postanowiliśmy pojechać do Konrwalii (najpiękniejszej części Anglii) pod namioty.

Zdjęcia wrzucam bez chronologii. Pierwsze z Kynance Cove przepięknej zatoki koło Lizard Point.

Przyjechaliśmy tam dość późno i był już przypływ. Dlatego też nie daliśmy rady zajrzeć do jaskini. Nadrobimy innym razem:)

Słonko prażyło ale cuda natury rekompensowały wszystko:)

A to już najbliższe okolice Lizard Point. Widoki takie, że aż zapiera dech. Do tego trafiła nam się fantastyczna pogoda, która nas totalnie zaskoczyła. Dosłownie godzinę drogi od miejsca, gdzie rozbiliśmy namioty... było około 13 stopni Celsjusza mniej!

Zdjęć zrobiłam całe mnóstwo, bo gdzie się człowiek nie rozejrzał tam był fantastyczny widok:)

Lizard Point - najbardziej wysunięty na południe punkt Wielkiej Brytanii. Ten bajeczny przylądek jest granicą zatoki Mount's Bay. Bywa bardzo niebezpieczny i zwodniczy dla statków.

Pogoda trafiła nam się w kratkę. St Ives przywitało nas mżawką. Słonko się przed nami schowało. Parasole poszły w ruch.

Praktycznie cały port spowijała gęsta mgła.

To już wzburzone fale na plaży w Newquay.

Zwiedzaliśmy kopalnię Geevor Tin Mine w Pendeen, w której dawniej wydobywano cynę.

Najbardziej podobało mi się to, że można było zajrzeć w przysłowiową mysią dziurę. Ostatni pracownicy po fali strajków musieli opuścić swoje miejsce pracy. Kopalnia stała się nierentowna i ją zamknięto. Poniżej opuszczona jakby w popłochu szatnia... Wygląda jakby wciąż czekała na kolejną zmianę. Wszystko pokryte rudo-czerwonym pyłem..

Fragment odzieży ochronnej ratowników.

Opuszczone łaźnie i fotografie górników. Wśród pracowników można odnaleźć polskie nazwiska.

Eden Projekt - roślinność z całego świata w jednym miejscu!

My już tu byliśmy jakieś czternaście lat temu. Teraz przyszła pora by pokazać ten fragment raju dzieciom:)

"Balony" podzielone na strefy klimatyczne i części świata.

Widok bananowca robi wrażenie:)

Newquay i niezwykły most między dwoma domami. Tu listonosz nie ma łatwo:)

W drodze powrotnej zapuściliśmy się jeszcze do muzeum lotnictwa.

***

To by było na tyle:) Mimo, że dziś zarzuciłam Was fotkami to jednak tylko niewielki procent z całości. Cześć już zamówiłam online do wywołania.

Niemalże z marszu po powrocie z wakacji wróciłam do pracy. Tak więc błogiego lenistwa nadszedł kres.

Miłego dnia, paaa:)

ps. nie do końca odnajduję się w tej nowej odsłonie bloggera a do tego post pisany z telefonu - musicie wybaczyć wszelkie błędy:)

1. O raju jak tam pięknie!!! Fantastyczne miejsca zwiedziliście! Domy na skałach - bajka! Mogłabym tam się zaszyć na resztę życia :). Piękne miejsca, bardzo klimatyczne. Buziaki Gosiu!

1. Miejsca rzeczywiście magiczne. Cieszę się bardzo, że znów mogliśmy tam pojechać.
      Buziaki:)

2. jakie cudown,e klimatyczne widoki! zazdroszczę :) Miejsce cudowne!

1. Daleko od nas, ale warto pokusić się o taką wycieczkę:)

3. Piękne zdjęcia 😊 nigdy nie byłam w Konrwalii😊

1. :) dziękuję
      Polecam mocno tę część Wielkiej Brytanii

4. Ale super zdjęcia, piekne i niesamowite widoki :)

5. Byłem w 2016 r i jak pięknie było tak jest,ale wtedy pogodę miałem typowo angielską czyli w czerwcu 17° i pochmurnie, pamiętam że w przejaśnieniach pstrykałem zdjęcia 😂

1. Czyli widziałeś te cuda na żywo:) Ale fakt - najlepiej się to wszystko prezentuje przy ładnej pogodzie. Woda nabiera wówczas niezwykłego uroku.

6. Fajnie, że pokazałaś kawałek swojego świata. Najbardziej mnie zachwyca most łączący dwa domy. Pięknie. Fajnie, że udało Wam się spędzić trochę czasu razem na wycieczce. Pozdrawiam

1. To jest część Anglii która szczególnie mnie zachwyca. Szkoda, że mamy tam tak daleko;)
      Pozdrawiam serdecznie:)

7. Bardzo urokliwe zakątki odwiedzacie :) W takim Edenie to można zamieszkać! Na pewno nocowanie pod namiotami jest atrakcją dla dzieci równie wielką jak zwiedzanie.

1. Dzieci przeszczęśliwe! I tak jak piszesz - same namioty były dla nich mega atrakcją:)
      Uściski:)

8. Piękne wakacje!Mamelki zapewne szczęśliwe. No i to spanko pod namiotami. Buziaki dla Was.

1. Ostatnio pod namiotami byliśmy chyba szczęść lat temu. Dzieci kompletnie nie pamiętały jak to jest. Dla nich wielka frajda:)

9. Teraz wiem skad takie zamiłowanie do domków drewnianych :) Brawo :) wspaniałe ciekawe miejsca :)

1. :) a tyci szklany domek na drewnianym klocku przywiozłam sobie jako pamiątkę

10. Faktycznie cudne widoki. Fajnie, że wakacje mieliście udane i dzieciaki zadowolone. Uściski posyłam.

1. To trzeba oddać Kornwalii, że jest co podziwiać:) A namioty to z myślą głównie o dzieciach:)
      Buziaki:)

11. Hi Luiz, I'm fine, thank you:) And you?

12. Piękne wakacje i pełne atrakcji nie tylko dla dzieci, najbardziej oczywiście zaciekawiły mnie ogrody, to musi być super sprawa, szkoda że to tak daleko. Pozdrawiam ciepło, oj bardzo ciepło😉

1. :) dziękuję
      Niezwykły jest Eden Projekt - dzieciom też się bardzo podobał:)
      Uściski:)

13. Wiem, że Polska jest piękna, co do tego nie mam wątpliwości:)
    Każdy kraj ma swoje perełki.

14. Przepiękne miejsca! Oglądam z tęsknotą za wakacjami chociaż lato się jeszcze nie skończyło ;) Fajnie, że chociaż w taki sposób zrobiliście sobie wakacyjny wypad. Jak to ja mówię- jak plany się psują to trzeba stworzyć sobie nowe :)

1. Dokładnie, trzeba stworzyć sobie nowe...albo improwizować:)

15. Piękne miejsca odwiedziłaś tak daleko ode mnie :-). Pozdrawiam.

1. Ode mnie też daleko;) Ale faktycznie pięknie!
      Uściski:)

16. Pięknie spędziliście czas i jak zawsze, oprócz odpoczynku znalazło się miejsce na podziwianie i zwiedzanie, dzięki czemu i my, czytelnicy, możemy poznać te piękne zakątki.

1. :) To nasze ulubione formy spędzania wspólnie czasu. Każdy znajdzie coś dla siebie. Cieszę się, że i Tobie się podoba:)

17. Koronawirus krzyżuje wszelkie plany, ale ostatecznie nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło... Kornwalia jest przepiękna, może i ja kiedyś tam dotrę ;) Pozdrawiam! :)

1. Tego Co serdecznie życzę, bo pięknie:)
      Pozdrawiam cieplutko:)

18. Pięknie, lubię czytać o Waszych urlopach, piękne widoki, edukacja i ciekawe historyjki i miejsca do zobaczenia.

1. :) dziękuję, miło mi bardzo. Cała przyjemność po mojej stronie:)

19. Jakie wspaniale miejsca i piekne widoki! To jednak regula, ze kazdy zakatek wyglada slicznie w sloncu! Szkoda, ze w Anglii tyle pada, bo to piekny kraj! ;)
    My mamy wyjazd do Polski zaplanowany na listopad i juz wiiidze, jak wypala! :D

1. Anglia ma swoje perełki i koszmarki - jak wszędzie:) Ale tych pięknych miejsc jest więcej!
      Mam nadzieję, że wyjazd Wam jednak się uda. My spróbujemy w październiku...

20. Cieszę się, że pogoda wam dopisała i zwiedziliście takie piękne miejsca :)
    Przepiękne widoki ^_^

1. Właśnie z tą pogodą - tak jak pisałam - było różnie:)Ale miejsca fantastyczne.

21. Piękne zdjęcia, piękne miejsca! Pozdrawiam serdecznie 😀

22. Jakie cudowne, wyjątkowe miejsce! Wprost nie mogę wyjść z zachwytu. Jakie widoki te skały na wodzie a na nich budynki. Opuszczone miejsca również uwielbiam zwiedzać i podziwiać taką różnorodną roślinność. Już marzę, żeby tam się wybrać :)

1. To życzę by te marzenia się spełniły:) Wiele pięknych miejsc można tam odkryć.

23. Odpowiedzi
    1. :) udało nam się w końcu powrócić do Konrwalii:)