sobota, 20 lipca 2019

Luxemburg w trzy dni:)

Witajcie:)
Pierwszy raz od osiemnastu lat wybrałam się na "babski wypad" :) Padło na Luksemburg! Na Booking.com znalazłyśmy świetne mieszkanko i ruszyłyśmy. Specjalne podziękowania dla J.K.M oraz J bez których ten wyjazd pozostałby nadal w sferze niespełnionych marzeń!!!

Samolotem z Londynu to tylko godzinka;))) Ten mało oblegany kierunek okazał się strzałem w dziesiątkę na weekendowy wypad.

Panie i Panowie - przedstawiam Wam stolicę Luksemburga - Luksemburg:)))
Nie będę Wam przytaczała informacji z internetu, każdy może je "wygooglować";)) Tylko nadmienię, że Stare Miasto znajduje się na liście UNESCO.


Widoki przepiękne - zobaczcie sami:)


Obeszłyśmy wszyściusieńko dookoła:) Koleżanka bardzo chciała byśmy zwiedzały na miejskich rowerach ale przekonałam ją że przecież wszędzie blisko:) Nawigacja za każdym razem pokazywała "walking distance" czyli " na pieszo" ;)) Tak że ten, moje na wierzchu;)))


Urzekły mnie budki telefoniczne w kształcie kredek:) Nie mogłam sobie odmówić fotki.


A tak śmiałkowie mogą zobaczyć Luksemburg z lotu ptaka. (Dziękuję nie skorzystam;))) Takim szklanym cudem wjeżdża się na samą górę i delektuje krajobrazem. Boidupki jak ja omijają takie atrakcje szerokim łukiem;)


Kawusię piłyśmy w artystycznej kawiarni, która przypominała mi klimatem te z mojej Bydgoszczy:)
Półki na gazetki z płyt winylowych!


Wszędzie blisko:)


Dla uwielbiających spacery miejscówka idealna:)


Luksemburczycy mają swoją katedrę Notre Dame. Piękne witraże, niezwykły dźwięk organów oraz klamki robią wrażenie.


Muzyczna fontanna upamiętniająca Hämmelsmarsch - starą tradycję luksemburską.  Korowód prowadzony przez muzyków wędrujących wraz z owcami, którzy zapraszali mieszkańców miast i wsi na lokalny targ.


A ostatniego dnia udało nam się troszkę zwiedzić muzeum:))) Pisząc troszkę mam na myśli, że ekspozycji i eksponatów jest ogrom i chyba trzeba by było im poświęcić cały dzień.

Część z obrazami.
Oto te, które podobały mi się najbardziej.


I ten niesamowity! Nie było podane, w którym roku powstał, ale autor zmarł w 1975 roku. Mocno proroczy! Przyjrzyjcie się detalom.


Część z misternie wykonanymi zegarami i meblami z drewna.


Oraz ze znaleziskami archeologicznymi.


"Chcemy pozostać sobą" - taki oto napis w języku luksemburskim widnieje na jednym z balkonów.

A w stolicy głównie króluje francuski, ale dogadacie się też bez problemu po angielsku:)


Prawdą jest też, że jest tam drogo:) Ale podobno paliwo jest tanie;)))

Bardzo dużo ekskluzywnych sklepów z cenami przyprawiającymi o zawrót głowy.
Między innymi Gucci, Louis Vitton, Louboutin, Michael Kors - i inni zapraszają;)

A tu - niech użyję mocno popularnego słowa - creepy wystawa. W rzeczy samej - przyprawiająca o lekkie ciarki na ciele;)))


Byłam, zobaczyłam, wróciłam:) Podobało się:)

To tyle na dziś. Miłego:)

53 komentarze:

  1. Gosiu, ale miałaś fantastyczny wypad ❤. Pięknie tam jest, tak klimatycznie! Jejku ja na takim babskim wyjeździe to wieki temu byłam! Świetna relacja, dziękuję kochana że mogłam dzięki Tobie również pozwiedzać :)). Znając życie ja utknęłabym w muzeum przy zegarach i starych meblach bo mam bzika na ich punkcie :)). Buziaki i pozdrowienia znad morza :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Tak, to prawda - wypad był fantastyczny! A Luksemburg pasował na taki wyjazd idealnie:) Sama lubię muzea, więc cieszę się, że nam udało się tam trafić:)
      Buziaki:)

      Usuń
  2. Wspaniały wypad miałas Gosiu :) najważniejsze że odpoczęłas i naładowałas akumulatory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, było super! Potrzebowałam takiej odmiany od codzienności:)

      Usuń
  3. Zazdroszczę tego super "babskiego wypadu" naprawdę jestem pod wrażeniem. Obraz rzeczywiście proroczy. Warto czasami pozwolić sobie na taki wypad.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę, że nam się udało:) Wróciłyśmy zadowolone:)

      Usuń
  4. Świetny wypad! Rzeczywiście mało oblegany kierunek na wakacyjne wyjazdy, ale ile tu atrakcji. Dzięki za relację, naprawdę to, co pokazałaś zachęca do odwiedzenia tego kraju.
    Do twarzy Ci z tą budką telefoniczną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, super wyszło:) Dla nas Polaków Luksemburg mało znany choć w Europie, ale ogólnie turystów bardzo dużo. Polecam na weekend:)
      ps. Budki rewelacyjne:)

      Usuń
  5. Fajna fotorelacja. Z przyjemnością Gosiu powędrowałam za Tobą po Luksemburgu:)
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Miło mi, że się podobało:)
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  6. Pięknie jest w Luksemburgu, w ogóle tamte tereny - Benelux, pogranicze francusko-niemieckie, Szwajcaria, to jest naprawdę coś cudnego, nic tylko tam jechać i rozkoszować się widokami! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Luksemburg nawet nazywają małą Szwajcarią:) Też bym się z chęcią tam wybrała!
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  7. No Kochana super!
    Ja byłam na babskim wypadzie na początku lipca, w Zakopcu. Obiecałam sobie, że będą częstsze :)
    Jak rezerwujesz na bookingu, to sprawdzaj wcześniej czy bezpośrednio w hotelu nie będzie taniej, tak mi ostatnio doradzono.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakopane - super! Dawno nie byłam!!! Tu chyba nie było takiej opcji, bo to mieszkanie prywatne a nie hotel ale dziękuję za radę:)

      Usuń
  8. Podobają mi się takie małe klimatyczne miasta!

    OdpowiedzUsuń
  9. Gosiu, miałaś naprawdę świetny wypad. Miłe towarzystwo i fajnie spędzony czas jest niesamowicie ważny. Fajnie, jeśli mamy taką możliwość i ją wykorzystamy :D
    Cudne zdjęcia <3
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Udało się rzutem na taśmę;) Pozostały miłe wspomnienia i chęć dalszych wypadów;)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  10. fantastyczny foto reportaż! zdjęcia piękne i piękne widoki aż zachciałam tam się znaleźć! dziękuję za wycieczkę i pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      A zdjęcia robione telefonem:)
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  11. Zwiedzać duże miasto w trzy dni to nie lada wyzwanie. Ale widzę, że Wam się świetnie udało. Gratuluję, podziwiam fotorelację, bo i ja mogłam rzucić okiem na Luksemburg.
    Serdeczności przesyłam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Zobaczyłyśmy wszystko to co głównie wymienia się wśród atrakcji tego miasta. Udało się:)
      Uściski:)

      Usuń
  12. Wspaniała wycieczka,śliczne zdjęcia💙💚

    OdpowiedzUsuń
  13. Fantastyczna wyprawa Gosiu i jak widzę w moich klimatach. Podobnie na świat patrzymy. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Podobne spojrzenie na świat zbliża ludzi:)
      Uściski:)

      Usuń
  14. Beautiful. I'd like to visit. Thanks for sharing.
    www.rsrue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow! Widoki faktycznie nieziemskie!!!

    Na te szklana wieze tez musieliby mnie sila zaciagnac, brrr... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To byśmy stały obydwie na dole i czekały na resztę ekipy;))

      Usuń
  16. ale super, muszę pomyśleć o podobnym wyjeździe

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajna odskocznia od codzienności taki babski wypad! I dzieci tak zostawiłaś? ;) Super fotorelacja.
    Buziole :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MąŻ nieustannie gdzieś znika i nie ma z tym problemu, więc raz mogłam i ja:)
      Buziaki:)

      Usuń
  18. Cudowna wycieczka! Było co zwiedzać ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Widać, że wyjazd udany. Wszyscy zadowoleni. Relacja zdjęciowa super :)
    Pozdrawiam gorąco i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Mam nadzieję, że kiedyś uda nam się powtórzyć "babski wypad":)

      Usuń
  20. Piękne widoki, udany wypad.....budki telefoniczne są naprawdę super, a ceny fakt nieziemskie [ koleżanka mówiła po powrocie to samo]pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) budki niesamowite, spodobały mi się bardzo!
      Uściski:)

      Usuń
  21. Super :D Dzięki Tobie i ja sobie obejrzałam :) Obraz rzeczywiście interesujący. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) cieszę się, że Ci się podobało:)
      uściski:)

      Usuń
  22. Byłam w Luksemburgu ale to tak dawno było, że z przyjemnością powspominałam sobie. Gratuluję pomysłu i udanego wypadu😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Cieszę się, że mogłam przypomnieć Ci to piękne miasto:)

      Usuń
  23. Super taki babski wypad. Tak to można szaleć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) na luzie, bez stresu, w doborowym towarzystwie:)

      Usuń