czwartek, 19 lipca 2018

Kostium pirata na szybciocha/ PIRATE costume last minute DIY:)

Witajcie:)
To, że szkoła się kończy nie oznacza, że Matki mogą spać spokojnie (mimo, że prezenciki dla nauczycieli już wręczone;)

W zeszły piątek synuś przynosi dwie karteczki. Jedną z informacją, że w poniedziałek jest "Dzień Sportu" i drugą - że w środę jest "Dzień Pirata". Mówię do Mamelka, że fajnie - przebierzemy się za pirata. Brak entuzjazmu, on raczej nie jest zainteresowany;) Ok. Znamy, to znamy. Zaczynam przeglądać inspiracje u wujcia Googla.

Do wtorkowych godzin porannych syn nadal nie wykazuje zainteresowania tematem. Wtorek 15.15 - zaraz po szkole - entuzjazm się pojawił:) Będę piratem!

Jest zielone światło to Mama Gosia zabiera się do pracy:)

Oto nasz niskobudżetowy nieczasochłonny KOSTIUM PIRATA.


Materiały i narzędzia:

  • białą bluzkę (u nas szkolne polo;)
  • czerwona szarfa
  • czerwona wstążeczka
  • arkusz czarnej tektury (u nas ok. 24 x 34 cm)
  • szara tekturka na opaskę
  • mała biała kartka (do narysowania czaszki)
  • papierowy kubek
  • trochę folii aluminiowej
  • opaska na oko (u nas gotowiec znaleziony w przepastnych zasobach Mamy Gosi)
  • spodnie 
  • nożyczki
  • klamerki
  • klej (jakiś dobry)
  • ciut taśmy klejącej
  • 15 minut
Białą bluzkę traktujemy nożyczkami. Wycinamy ząbki na dole (my obcięliśmy jeszcze guziki i kołnierzyk). Robimy dodatkowe dziurki na tasiemkę. W plastikowym kubku robimy dziurkę i owijamy go folią aluminiową. Do dziurki wkładamy uformowany rulonik również z folii aluminiowej. No i mamy już hak(a) na Kapitana Haka;)

Z szarej tektury wycinamy dwa paski (tej samej szerokości). Mierzymy głowę kandydata na pirata i sklejamy owe dwa paski w odpowiednim miejscu. Czarną tekturę zginamy na pół i wycinamy z niej przód i tył czapki. Obydwie części przyklejamy do opaski. Następnie malujemy czaszkę (zajęło mi to pewnie 10 minut z całościowych piętnastu;)))) i przyklejamy ją z przodu czapki. Całość przytrzymałam klamerkami i zostawiłam na noc do wyschnięcia. Taśmą klejącą przykleiłam obydwa boki.

***
Wtorek. Obiad. Pierwsze danie pomidorowa. Zjedzone. Drugie danie - ziemniaki, marchewka, kotleciki z indyka. Wszyscy zjedli - Mamelek zasnął w trakcie. Spał trzy godziny!!!

Środa. Mamelek wraca ze szkoły i pyta w progu:
- Co będzie na obiad?
- To co wczoraj.
- O nie! To znowu Ci zasnę!!!

KURTYNA

26 komentarzy:

  1. Jak fajnie się czytało :)) Jakbym widziała moich synów i ich pierwsze reakcje na moje pomysły :)). Ja w tym roku tak na szybciocha robiłam strój Darth Vadera. A Tobie Mamo Gosiu gratuluję kreatywności:)). Strój wyszedł kapitalny !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Mimo wszystko lubię takie szybkie akcje;))) Jest się czym wykazać - hi,hi;)

      Usuń
  2. Bardzo fajny i prosty kostium pirata. Nie przekombinowany. Brawo! Bardzo mi się podoba!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Muszę przyznać, że też mi się podobaja:))
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  3. No no.. Przepiękny strój takim tanim kosztem ,wow! Zapraszam do siebie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)dziękuję:)
      Na karteczce ze szkoły było napisane, by gdy ktoś nie ma w domu - to specjalnie nie kupować takiego stroju. I ubrać dziecko po prostu w krótkie spodenki i bluzkę.
      Kupować nie zamierzałam, ale zrobić już tak;))
      Już idę z rewizytą:)

      Usuń
  4. Mama Gosia to bardzo kreatywna osóbka :) Mamelek świetnie się prezentuje w stroju pirata.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pirat Mamelek trochę tym hakiem zdziwiony, ale wygląda czadowo. Sprytna jesteś Gosiu a pomidorowej więcej nie rób, bo znowu zaśnie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)dziękuję:)
      No zdziwiony, bo gdzie jego ręka;))
      A od pomidorowej, to jest mój MąŻ;) Ja się zup nie tykam. Robię całą resztę;)))
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Kochana dla Ciebie nie ma rzeczy niemożliwych do wykonania. WU starczyło kilka minut, pomysł, sprawne ręce i z Mamelka Pirat jak malowany 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Dopóki mam chęci i wyobraźnię, to będzie się działo;)))

      Usuń
  7. Nie masz pojęcia jak bardzo czekałam na taki post. Mamelek to już kawaler pełną gębą. Czapa pirata pierwsza klasa, a scenki rodzajowe przerzuć do kroniki rodzinnej. Buziaki Gosiu i mam nadzieję, że misie już dzisiaj będą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)dziękuję za miłe słowa:)
      Misie dotarły!!! Dziękujemy!!!
      Muszę faktycznie zacząć notować to wszystko w papierowym kajecie:)
      Buziaki:)

      Usuń
  8. Mama Gosia to mama na medal😘 Zachwycona jestem piratem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Mama Gosia swoje za uszami też ma, żeby nie było;)))

      Usuń
  9. No bo jak się ma Mamę Gosię to nawet pirat niegroźny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)lubię takie wyzwania - co będę ściemniać;))

      Usuń
  10. Mamciu Gosiu, zlituj się, zmień menu, toż to Pirat, a nie Śpiąca Królewna ;)A poważnie, to uśmiałam się jak norka :)
    Strój pirata genialny :)
    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      No, żeby jeszcze te kotleciki były niedobre, ale on je normalnie wcina z apetytem:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  11. Chylę czoła! Wyczarowałaś taki fajny strój z tego, co znalazłaś w domu bez zbędnego wydawania pieniędzy. Super!
    Wygląda na to, że przy jedzeniu też się można nieźle zmęczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Z góry założyłam, że nie kupię stroju pirata, bo jak Mamelek się rozmyśli, to po co mi to;)))

      Usuń
  12. Super sobie wymyśliłaś ten strój! Zapisuję do odgapienia w razie konieczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję:)
      Nie opatentowałam, więc proszę badzo;))

      Usuń
  13. zdolna oj i to bardzo Kobietka z Ciebie !!!świetny piracki strój! scenki z życia, to jak opowieści do poduszki:) pozdrawiam cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)dziękuję:)
      Coraz częściej łapię się na tym, że dużo mi umyka... A tak by pewnie było więcej zapisków;)))
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń